Intervju med Julia och mode-tjejerna

Jag håller på att sätta samman ett nyhetsbrevutskick till en massa näringslivspersoner som är mentorer på min skola, då jag är med i mentorskommittén. Där ingår en intervju med min studsiga och sjukt roliga vän julia, tänkte posta artikeln här så fler få ta del av den...



531423-47


Cajsa Nyberg, Josefin Rosenhall, Julia Lövgren och Natalie Nilsson startade projektet Modevisning 08 i början på höstterminen 2007. De hade ett samarbete med en anorexiförening och modellagenturen 1st Academy och höll modevisningen på Triangelns Köpcentrum i Malmö.

1.   Vad var ert mål när ni började med projektarbetet?
Vårt mål var att få erfarenhet kring ämnet och att göra något annorlunda. Dessutom ville vi göra något praktiskt istället för det vanliga teoretiska. Det är en nyttig erfarenhet att ha med sig.

2.   Vad har varit svårast under arbetets gång?
Det har varit svårt att hålla koll på allt som ska göras och att hålla tyglarna. Många detaljer ska ses över. Det är mycket ansvar med möten och annat. Det är viktigt att hela tiden ha en kontinuerlig planering från vecka till vecka. Svårast var ändå att få tiden att räcka till!

3.   Vad har ni lärt ert från att arbete med ert projekt?

Vi har lärt oss att samarbeta och prata inför publik. Att ta ansvar och initiativ.

4.   Skulle ni kunna arbeta med ett liknande projekt i framtiden?

Ja, det skulle vi om vi har tid. Det är svårt att kombinera ett sånt här projekt samtidigt som man håller på med skolan. Men det var kul.


/A

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0